Regeneracja turbosprężarek w Mielcu
Wszystko o naprawie turbosprężarek w Mielcu
Czy wady turbin są naprawdę ich wadami?
Czy jednak turbosprężarka samochodowa posiada same zalety? To dobre pytanie… no cóż, zdecydowanie wadą turbosprężarki jest niekorzystny wzrost czynnika roboczego. Wiąże się z to wymogiem zastosowania chłodnicy w układzie doładowania, która pozwoli na ochłodzenie powietrza dolotowego. Zimne powietrze jest zasysane przez turbosprężarkę i niezbędne do prawidłowego procesu uzyskania doładowania. Dodatkowo obecność turbosprężarki wiąże się z przestrzeganiem kilku podstawowych zasad eksploatacji samochodów z silnikiem z turbo. Jeżeli jesteśmy posiadaczami pojazdu z turbosprężarką podstawa to czysty układ.
Czysty układ to znaczy czysty olej, który jest doprowadzony do turbosprężarki oraz czysty filtr i układ powietrzny. Każde zanieczyszczenie powoduje uszkodzenie turbiny, której wirnik i mechanizm jest podatny na zanieczyszczenia. To niezwykłe urządzenie wymaga po prostu pewnego rodzaju sterylności, czego nie wszyscy przestrzegają. Dodatkowo po zakończeniu jazdy na wyższych obrotach gdzie turbina jest uruchamiana. Dlatego nie należy od razu gasić silnika. Silnik tłoczy olej do turbiny, której wirnik jeszcze po unieruchomieniu pojazdu. Przez kilkadziesiąt sekund wirnik się kręci i zasilany, smarowany jest olejem z silnika. Brak zapłonu i pracy silnika – brak smarowania wirnika turbosprężarki. Docelowa tego typu praktyka powoduje zatarcie się łożysk i docelowo turbosprężarka wymaga regeneracji.
Mimo tych wad turbosprężarka wykorzystywana jest przy silnikach wysokoprężnych i znajduje zastosowanie także w lotnictwie. Tam otóż jej zadaniem jest nie podnoszenie mocy silnika, ale zapobieganiu spadkowi jego pracy podczas osiągania przez samolot coraz większej wysokości.
Profesjonalna regeneracja turbin nie musi być wcale aż tak droga
Naprzeciw powyższych wad, na szczęście w wyniku uszkodzenia się turbosprężarki nie musimy kupować nowej turbiny. Istnieje bowiem regeneracja. Tak samo jak sprawdzona jest regeneracja filtrów DPF czy FAP lub maglownic, zacisków hamulcowych i innych podzespołów. Wśród wielu firm, które wykonują te usługi z pewnością na uwagę i wyróżnienie zasługuje firma MR Radka – profesjonalna regeneracja turbin i turbosprężarki z Mielca. To firma która kompleksowo obsługuje klientów. Zarówno detal jak również hurt i duże zlecenia dla serwisów, warsztatów i innych podmiotów przeważnie z branży motoryzacyjnej. Zaufało im już wiele firm, obecnie również dystrybutorów w kraju i za granicą.
Mielec to zagłębie regeneracji, jednak istnieje możliwość wysyłki turbo
To także inne miasta i turbosprężarki Dębica, Tarnów, Jasło czy Połaniec
Obsługujemy klientów z miast Rzeszów, Padew Narodowa, Połaniec, Tarnobrzeg, Przemyśl, Sanok, Jasło, Jarosław, Krosno, Sandomierz, Dębica, Radomyśl Wielki, Kolbuszowa, Stalowa Wola, Nowa Dęba, Tarnów, Szczucin, Przecław
Firma ta to także turbosprężarki ze zmienną geometrią oraz regeneracja turbin ze sterownikiem. Turbosprężarki ze sterownikiem to turbiny sterowane elektronicznie z tzw. modułami. Firma pewna, sprawdzona, z dobrą renomą. Adres do firmy MR Radka – profesjonalna regeneracja turbin i turbosprężarki to ul. Polna 3b w Mielcu. Dane do korespondencji to 39-300 Mielec oraz telefony kontaktowe, pod którymi można skontaktować się z biurem firmy i uzyskać więcej informacji:
Telefony do firmy: +48 609 141 806 lub +48 665 187 734 a poniżej prezentujemy mapę z dokładnym dojazdem:
Zalety turbosprężarek i układu turbo w silniku
Poza „wadami” kierowcy samochodów z silnikiem typu diesel zgodnie twierdzą, że turbosprężarka doskonale się sprawdza. Pełni ona rolę wspomagania pracy silnika. Za pewne główną zaletą turbosprężarki stosowanej w silnikach samochodowych jest zwiększenie mocy silnika. Dodatkowo chodzi o zapewnienie mu odpowiedniej sprawności. Niestety czasem zdarza się, że ulega uszkodzeniu. Wtedy potrzebna jest nam sprawdzona metoda, która pozwoli na to aby regeneracja turbiny była skuteczna.
Maszyna wirnikowa wyposażona w turbinę oraz sprężarkę ma za zadanie wykorzystać energię gazów wydechowych, dzięki czemu odpowiada za wzrost sprawności silnika. Zasada jest banalnie prosta i pozwala na uzyskanie dużo lepszych osiągów przy tym samym zużyciu paliwa. Układ nie wyposażony w turbo jest mniej sprawny.